Play-doh výtvory pre bábiky

Oukej neviem ani presne ako začať tento článok, pretože som ho ani nechcela najprv napísať. Ale mala som fotky tak si vravím, že niečo už k tomu napíšem 😆. 

Mušľa

Toto všetko vlastne začalo roky dozadu. Cca asi 12 možno viac. Stratila som jeden doplnok-fialovú mušľu z Barbie Fairytopia Petal Pixies mermaids. Hľadala som všade, nikdy sa nenašiel a to som človek čo stratil od Barbie maximálne topánku, nikdy nič iné, nech to bolo sebemenšie. 
Bola som z toho taká nešťastná, že som sa s tým setíkom aj prestala hrať len kvôli tomuto(mala som asi 14) . Už pre mňa nebol dokonalý, stopercentný, proste som to takmer neprežila túto stratu. Stále som na to v kútiku duše myslela, hľadala na ebay medzi Barbie doplnkami, že či sa fialová mušľa neobjaví. Nový celý set pod 70 dolárov ani nešiel. Potom som rozmýšľala nedávno , že by sa to mohlo dať vyrobiť. Nejako odliať alebo niečo také. Tie pokusy žiaľ boli kvôli mojej netrpezlivosti neúspešné. 
Potom mi napadlo, že čo tak skúsiť Play-doh plastelínu. Strašne veľa videí je o tom ako sa z toho dá hocičo vymodelovať. Tak som naklusala, kúpila fialovú hmotu za 1,50€ a išla na to.
A to som ani netušila, že ako ma to bude baviť!


Modrá mušľa bola súčasťou setu pre modrú morskú vílu a fialová je môj výtvor. 

Prvé pokusy boli náročné. Je to menšie než 1 cm a dosť detailov na piplanie sa. Nožom sa ryhy  nedajú dobre zreplikovať, tak som skúsila to do hmoty odtlačiť. Tam som narazila ale na problém, že keď chcem vzor odtlačiť aj na druhú stranu, tak sa mi z tej pôvodnej zničí. No po x pokusoch som sa zmierila aj s týmto. Nie je to dokonalé, ale veľkosť je podobná, naoko to vyzerá podobne a zatiaľ to stačí. Časom možno skúsim ešte raz. 

Vyčerpaná som si ľahla spať a na druhý deň som našla mušľu stuhnutú. Zajasala som, netušila som, že plastelína tak dobre stvrdne, manipulácia bola jednoduchšia a pripravená mušľa dostala náter lakom na nechty v perleťovom odtieni fialovej farby. A moja práca bola hotová. Play- doh som odložila do skrine zmierená, že už ho asi nikdy nepoužijem znova. Oh, viac som sa mýliť ani nemohla. 

Náhrdelník 

Moja prvá bábika v roku 2021 bola na moje narodeniny.Je to Pocahontas od značky Hasbro. Po vybalení sa mi tak páčila, že si vravím, že by sa patrilo jej dorobiť jej charakteristický nahrdelník a tetovanie.Tak som fialovú plastelínu vytiahla zo skrine, spolu so sekundovým lepidlom a farebne vhodnými lakmi na nechty na namaľovanie plastelíny. Náhrdelník bol do pár minút zbuchaný, len som čakala, kým do rána zatvrdne. Ráno som už len zlepila prívesok ku konštrukcii a všetko zatrela lakmi na nechty. Veľmi som sa radovala, že ako tínedžer som zakúpila presne ten odtieň tyrkysovej farby, ktorý teda vôbec nenosím, ale je to presne tá farba😆. Tetovanie som dorobila inak, obyčajnou ceruzkou na pery a zapudrovala. A čuduj sa svete, drží to, neotiera sa to, iba fakt keď cielene pošuchate po farbe a za účelom zmazania. Časom možno vymyslím lepšie niečo ale toto plne zatiaľ vyhovuje. 



Maska na karneval


Začiatkom februára, Barbie na Facebooku ohlásila fotosúťaž na tému Karneval. Ani raz som sa ešte nezapojila, vravím si, že toto nie je až také zložité, niečo vyskúšať by som mohla. Play-doh opäť vyberám zo skrine 😆. Aj Laky na nechty a ozdoby na nechty. Na rúčku som použila špáradlo. Maska do 30 min hotová, ráno natrieť a odfotiť. Super, konečne som to aspoň skúsila, zapojiť sa. 



Aladdinova lampa

No a toto som zbúchala včera. Jasmin je tiež jedna z nových prírastkov tento rok a vravím si, že by som si ju aj vystavila niekde. Len teda potrebovala nejak oživiť. Tak som skúsila, prvý pokus pred pár dňami bol neúspech. Potom som to včera skúsila znova a išlo to oveľa lepšie. Až tak, že som sa vykašľala na,, uschnutie" a stvrdnutie plastelíny a hneď som sa pustila do maľovania(opäť lakom, ktorý vôbec nenosím 😆).A výsledok je super. Nie je síce dokonalá, lebo som odmietala aj čakať na uschnutie laku a potom sa lampa prilepila o každý povrch a farba sa odždibla, keď som sa pokúsila opäť niečo upraviť ale aspoň vyzerá skoro ako predloha. 




Musím povedať, že ma to baví celkom a rada by som v tomto tvorení pokračovala. Uvidíme, mám v pláne aj nejaký nábytok, možno gauč alebo kreslo,ale to až časom. Zatiaľ len také drobnosti. Ale vrelo odporúčam každému to skúsiť, 


Komentáre

  1. Wau. Odpadávam, trochu mi to pripomína fimo, ktoré bolo neskutočne populárne, keď som chodila na strednú, akurát, že to sa muselo nechať vypáliť, ale tiež sa z toho robilo snáď všetko.
    Na predstavenie krások sa teším a ten tyrkysový lak na nechty je božský <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno, je to dosť podobné, ale stačí nechať len uschnúť a hmota je pevnejšia. Ja som napr. s lampou ani na to uschnu tie nečakala iba som ju natrela. Už mi spadla na zem niekoľko krát, a nič sa nestalo tak dá sa to aj obísť 😆.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky